مطالب ماشین جک

بررسی جک j3 : مشخصات فنی و ظاهری تنها خودرو هاچ‌بک جی‌ای‌سی در ایران

بررسی جک J3

جک j3 یک ماشین کوچک و جذاب شهری است که شرکت خودروسازی مطرح چینی، جک موتورز آن را در کلاس بدنه هاچ‌بک و صندوق‌دار تولید کرده است. مونتاژ جک j3 در ایران از سال ۱۳۹۱ در کرمان‌موتور آغاز شد اما فقط دو سال ادامه یافت.

ماشین جک j3 یا توجوی که در چین با نام c10 شناخته می‌شد، ابتدا با مصرف سوخت پایین و طراحی کاربرپسندش در بازار ایران محبوبیت متوسطی یافت. در واقع ابعاد کوچک و مدیریت هوشمندانه فضای داخلی، جک جی ۳ هاچ‌بک را به خودرویی ایده‌آل برای رانندگی در شهرهای شلوغ و پارک در فضاهای محدود تبدیل می‌کرد.

موضوع این مطلب از سایت لوازم یدکی طهران کمپانی، بررسی صفر تا صدی جک j3  یکی دیگر از خودروهای برند جک است؛ مشخصات فنی، طراحی ظاهری و امکانات رفاهی جک جی ۳، مزایا و معایب خرید این محصول برند جی‌ای‌سی و روش خرید لوازم یدکی JAC j3 مسائلی است که در این مقاله کاوش می‌کنیم.

مزایا و معایب خرید جک j3

بررسی مشخصات فنی جک j3

ماشین جک j3 با موتور 1.۳ لیتری چهار سیلندر، پیشرانه تنفس طبیعی (میتسوبیشی) و گیربکس ۵ دنده دستی، گزینه‌ای اقتصادی برای خریداران به حساب می‌آمد. معمولاً کسی خودروهای اقتصادی چینی را برای قدرت و گشتاور پایین سرزنش نمی‌کند، حتی اگر مانند جک جی ۳ در 6000 دور در دقیقه، فقط ۹۳ اسب بخار توان تولید کنند و گشتاورشان به 114 نیوتون‌متر (در 4500 دور در دقیقه) برسد. حتی برخی کارشناسان معتقدند جک j3 تعادل خوبی بین قدرت و کارآمدی ارائه می‌دهد و پاسخگوی مناسبی برای نیازهای روزمره رانندگی است.

این هاچ‌بک دیفرانسیل‌جلو در ۱۱.۷ ثانیه (برخی منابع تا ۱۶ ثانیه!) از شتاب صفر به صد می‌رسد و حداکثر سرعت آن 160 کیلومتر برساعت است. بنابراین خودروی چالاکی به حساب نمی‌آید. جک j3 در هر صد کیلومتر، ۵.۹ لیتر (در برخی منابع ۵.۵ لیتر) بنزین می‌سوزاند و مشخصات فنی آن با استاندارد آلایندگی یورو ۴ سازگاری دارد. در واقع مصرف سوخت پایین از مهم‌ترین مزایای جک جی ۳ است.

سیستم تعلیق جک j3 در بخش عقب مستقل است و متناسب با ارائه یک تجربه رانندگی‌ نرم طراحی شده است. تجهیزات ترمز و ایمنی این ماشین جک شامل فناوری ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)، ترمزهای دیسکی عقب و دو ایربگ برای راننده و سرنشین جلو است.

مشخصات فنی جک j3

طراحی ظاهری جک جی ۳

طراحی ظاهری جک جی ۳ برای خودرویی در این رده ساده اما کاربردی به حساب می‌آید. خطوط بدنه صاف و گاهی کمی زاویه‌دار است. جلوپنجره باریک و چراغ‌های تیز دماغه در ظاهر جک j3 بیش از هرچیزی به چشم می‌آیند.

کابین داخلی جک j3 جادار است و نصب نوارهای شب‌رنگ در آن از نکات جالب طراحی این محصول جی‌ای سی به حساب می‌آید. در مجموع، طراحی جک j3 با تاکید بر سادگی، پاسخی مناسب به نیازهای خریداران جوان و خانواده‌هایی است که به دنبال خودرویی اقتصادی‌ اما متفاوت با محصولات داخلی‌اند.

ویژگی های ظاهری جک j3

ابعاد و اندازه‌های جک جی ۳

جک j3 تنها مدل هاچ‌بکی بود که کرمان‌موتور از میان محصولات JAC Motors به بازار ایران فرستاد. در این جدول ابعاد و اندازه‌های این ماشین جک (هر دو نسخه هاچ‌بک و صندوق‌دار) را می‌بینیم:

جک j3 هاچ‌بک

طول 3965 میلی‌متر
عرض 1650  میلی‌متر
ارتفاع 1445  میلی‌متر
فاصله محوری 2400 میلی‌متر
وزن ۱۰۶۰ کیلوگرم
حجم باک ۴۵ لیتر
چرخ جلو ۶۵/۱۷۵
R17
چرخ عقب ۶۵/۱۷۵
R17

جک جی ۳ صندوق‌دار

طول 4155 میلی‌متر
عرض 1650  میلی‌متر
ارتفاع 1445  میلی‌متر
فاصله محوری ۲۴۱۰ میلی‌متر
وزن ۱۱۰۰ کیلوگرم
حجم باک ۴۵ لیتر
چرخ جلو ۶۵/۱۷۵
R17
چرخ عقب ۶۵/۱۷۵
R17

امکانات رفاهی جک j3

امکانات رفاهی جک جی 3

ماشین جک j3 از امکانات رفاهی پیشرفته‌ای برخوردار نیست، اما در مقایسه با ماشین‌های وطنی جذابیت‌های خود را دارد.

سیستم صوتی باکیفیت جک j3 داری ۶ بلندگو است و امکان اتصال بلوتوثی و پورت‌های USB را دارد. صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم ۴ حالته دستی، صندلی عقب تاشوی دوتکه، رینگ‌های آلومینیومی، سیستم هشداردهنده باز بودن درب، سنسور دنده عقب، قفل ایمنی کودک، قفل مرکزی با ریموت کنترل، فرمان هیدرولیک قابل تنظیم، سیستم تهویه مطبوع دستی، سیستم تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو چراغ‌های هالوژنی جلو و عقب، چراغ مه‌شکن جلو، چراغ ترمز سوم، چراغ مطالعه داخل کابین، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، گرم‌کن شیشه عقب و برف پاک‌کن شیشه عقب آپشن‌های رفاهی نصب‌شده در ماشین جک j3 را تشکیل می‌دهد.

مزایای خرید جک j3

مهم ترین مزایای خرید جک j3

جک j3 در زمان عرضه گزینه‌ای مناسب در بازار خودروهای اقتصادی به حساب می‌آمد و انتخاب خوبی برای خریداران با بودجه محدود بود. مزایای خرید جک j3 شامل این موارد است:

  • مصرف سوخت پایین؛
  • سواری نسبتاً نرم؛
  • صندلی‌های نرم و راحت؛
  • استهلاک کم؛
  • هزینه نگه‌داری پایین؛
  • پیشرانه قدرتمند میتسوبیشی؛
  • طراحی ساده و کاربردی؛
  • فضای مناسب کابین برای سرنشینان؛
  • صندوق جادار (۴۵ لیتری).

در مجموع، جک j3 با مشخصات فنی متوسط و ارائه تعادل بین کارایی و راحتی، برای طرفداران خودروهای اقتصادی گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

معایب خرید جک j3

معایب خرید جک جی 3

کارشناسان خودرو و کاربران ماشین جک j3 معایبی مانند شتاب‌گیری اولیه غیرچالاک و سرعت پایین، ضعف در عایق‌بندی کابین (نفوذ صدای موتور به کابین) و طراحی ظاهری بسیار ساده را در میان مهم‌ترین معایب خرید جک j3 ذکر کرده‌اند.

این روزها که تقریباً ده سال از توقف تولید جک جی ۳ می‌گذرد، ارزش بازفروش جک j3 نسبت به مدل‌های جدیدتر ماشین جک کمتر شده است. در واقع وضعیت فروش این محصول جک موتورز در بازار دست دوم ایران چندان مطلوب نیست و این مسئله برای خریدارانی با هدف سرمایه‌گذاری بلندمدت در خودرو نکته منفی به حساب می‌آید. علاوه بر این، در حال حاضر دسترسی به خدمات پس از فروش و لوازم یدکی جک j3 چندان آسان نیست.

نحوه خرید لوازم یدکی جک j3

خرید لوازم یدکی جک j3 با دانستن یک‌سری نکات کلیدی به تجربه‌بهتری تبدیل می‌شود. اولین گام، شناخت دقیق نیازهای خودرو است. پیش از خرید باید بدانید که دقیقاً به کدام قطعه یا لوازم یدکی جک j3 نیاز دارید. این کار با مراجعه به دفترچه راهنمای ماشین یا مشورت با یک مکانیک ماهر میسر می‌شود.

مرحله بعدی، پیدا کردن فروشگاه‌های معتبر عرضه‌کننده لوازم جک جی ۳ است. با جست‌وجو در اینترنت می‌توانید به سرعت فروشگاه‌های آنلاین یا تأمین‌کنندگان محلی را در نزدیکی خود پیدا کنید. سریع‌ترین روش این جست‌وجو استفاده از کلمات کلیدی‌ای مانند «فروش لوازم یدکی جک j3» است. البته همان‌طور که گفتیم، این روزها یافتن قطعات این ماشین جک به مشکلی برای دارندگان آن تبدیل شده است. بنابراین عبارت «فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی» را هم امتحان کنید. این جست‌وجوها احتمالاً شما را به یکی از مراجع تخصصی عرضه قطعات جک j3 و سایر برندهای مطرح چینی به نام طهران کمپانی می‌رساند. مجموعه طهران کمپانی لوازم یدکی انواع ماشین چینی را با ضمانت‌نامه اصالت و کیفیت و قیمت مناسب ارائه می‌دهد. همچنین امکان دریافت هر نوع اطلاعات و پاسخ به سؤال‌های فنی و عمومی درمورد لوازم یدکی جک j3 را از طریق تماس با پشتیبانی‌ آنلاین و تلفنی در این مجموعه فراهم شده است. پس شما میتوانید لوازم یدکی جک j3 و همچنین سایر لوازم یدکی جک را از مجموعه طهران کمپانی تهیه بفرمایید.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی همه‌جانبه ماشین جک جی ۳ پرداختیم و با این محصول جی‌ای‌سی-کرمان‌موتور از نظر مشخصات فنی، طراحی ظاهری، امکانات رفاهی و معایب و مزایای خرید آشنا شدیم. شما هم اگر نظری درمورد این خودروی متوسط چینی دارید با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *