مطالب ماشین جک

بررسی جک KMC j7 + بررسی اولین سدان تولید مشترک جی‌ای‌سی و فولکس‌واگن

بررسی جک جی 7 کی ام سی

بررسی جک j7 از آن دسته موضوعاتی است که برای علاقه‌مندان ایرانی محصولات برند JAC Motors (جی‌ای‌سی موتورز چین) جذابیت خاصی دارد. ماشین جک جی ۷ اولین سدانی (sedan) بود که شرکت کرمان موتور با نام جدید KMC روانه جاده‌های ایران کرد. این خودرو در واقع اولین سدان تولید مشترک جی‌ای‌سی و فولکس‌واگن به حساب می‌آید.

در سال ۲۰۲۲، خودروساز چینی جک موتورز یکی از مدل‌های سدان جک را که JAC A5 نام داشت، ارتقا داد و آن را با نام A5 Plus به بازارهای بین‌المللی فرستاد. کرمان موتور هم از فرصت استفاده کرد و تولید این سدان فست‌بک را تحت عنوان خودروی جک j7 KMC کلید زد.

KMC J7 با طراحی اسپرت و جذاب برای داخل و خارج ماشین، پیشرانه قدرتمند، گشتاور و شتاب بالا، کابین جادار، امکانات فنی و ایمنی خوب و تجهیزات رفاهی چشمگیر، توجه مصرف‌کنندگان ایرانی را به خود جلب کرد. البته بررسی خودرو جک جی ۷ نشان می‌دهد که دارندگان این سدان برند JAC Motors با چند مشکل آشنا از نوع چینی-ایرانی روبرویند: حساسیت پیشرانه‌ توربو به کیفیت سوخت و شرایط نگهداری، کیفیت نامناسب برخی قطعات مونتاژی و حذف بعضی آپشن‌ها توسط کرمان‌موتور.

در این مطلب از وبلاگ سایت لوازم یدکی طهران کمپانی به طور مفصل به بررسی یکی دیگر از خودروهای برند جک به نام جک j7 می‌پردازیم، مشخصات فنی و ظاهری این سدان فست‌بک پرطرفدار را کاوش می‌کنیم، با مزایا و معایب KMC j7 آشنا می‌شویم، از مهم‌ترین آپشن‌های جک جی 7 می‌گوییم و در پایان به سراغ نحوه خرید لوازم یدکی آن می‌رویم.

مشخصات فنی جک جی 7 kmc

بررسی مشخصات فنی جک j7 کرمان موتور

خودروی جک جی ۷ کرمان موتور (KMC J7) از یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندری (۱۶ سوپاپه) استفاده می‌کند. شاید وقتی هنگام بررسی جک j7، عدد ۱۴۹۹ سی‌سی را برای حجم موتور می‌شنوید کمی ناامید شوید، اما این سدان لوکس چینی با بهره‌گیری از پیشرانه تنفس توربو GDI (سیستم تزریق سوخت مستقیم)، توان خروجی ۱۷۲ اسب‌بخار (در 5500 دور بر دقیقه) و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متری (3500- ۱۸۰۰ دور بر دقیقه) تولید می‌کند که بازده بسیار خوبی به حساب می‌آید.

با توجه به این مشخصات فنی، جک j7 به ۷.۶ ثانیه زمان نیاز دارد تا از شتاب ۰ به ۱۰۰ برسد. البته بعضی مراجع داخلی اعلام کرده‌اند که پس ازبررسی جک جی 7 به زمان۱۰.۰۲ ثانیهبرای شتاب صفر تا صد این محصول برند جی‌ای سی موتورز رسیده‌اند و حداکثر سرعت آن را هم ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌دانند.

انتقال نیرو و گشتاور KMC J7 را یک گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک از نوع دوکلاچه انجام می‌دهد که دقت و سرعت عملکردی بالایی دارد، اما اگر رانندگی با این خودروی دیفرانسیل‌جلوی کرمان‌موتور را در شهرهای پرترافیک تجربه می‌کنید، گیربکس ماشین شما نسبت به خودروهای دارای جعبه‌دنده ساده دستخوش استهلاک بیشتری خواهد شد.

در بخش جلوی جک جی ۷ از سیستم تعلیق مک‌فرسون و در بخش عقب آن ازسیستم تعلیق مستقل چند اتصالی (مولتی‌لینک) استفاده شده است. این تجهیزات در کنار یک سیستم ترمز و ایمنی بسیار قوی به راننده کمک می‌کند تا به‌راحتی از پس کنترل KMC J7 پرشتاب با وزنی نزدیک به یک و نیم تن برآید.

پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندری
حداکثر قدرت ۱۷۲ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۲۸۲ نیوتن متر
جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه تر
شتاب ۷.۶ ثانیه
مصرف سوخت ۶ لیتر ترکیبی
تعداد ایربگ 6
مصرف سوخت هر صد کیلومتر 8.8

سیستم ترمز و ایمنی جک j7

بررسی جک j7 و مقایسه آن با دیگر رقبا نشان می‌دهد که این ماشین جک سیستم ترمز و ایمنی قدرتمند و مجهزی دارد؛ ترمزهای چهارچرخ دیسکی (خنک‌شونده در جلو) و فناوری‌های ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع نیروی ترمز (EBD)، سیستم کمکی ترمز (BAS)، کنترل پایداری (ESP)، کنترل کشش (TCS) و سیستم کمکی شروع حرکت و ایستایی در سربالایی (HSA) به راننده و سرنشینان اطمینان می‌دهد که سواری ایمن و بی‌دغدغه‌ای خواهند داشت.
KMC J7 در مجموع به ۶ ایربگ مجهز است: کیسه‌های هوای سرنشینان جلو و ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای.

مصرف سوخت KMC J7

مصرف سوخت جک جی ۷ در محیط‌های شهری و جاده‌های خارج شهر به ترتیب ۸.۸ و ۶.۹ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است. همچنین این ماشین برند جی‌ای سی موتورز در صورت رانندگی در مسیرهای ترکیبی، ۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند. حجم باک جک j7 ۵۵ لیتر است و پیشرانه آن به بنزینی که استاندارد آلایندگی پایین‌تر از یورو ۵ داشته باشد، حساسیت دارد.

طراحی جک KMC j7

همان‌طور که در ابتدای بررسی خودروی جک j7 گفتیم، ماشین KMC j7 نسخه فیس لیفت جک A5 (یا همان JAC A5 PLUS) است. طراحی خلاقانه KMC j7 از جالب‌ترین ویژگی‌های این خودرو است؛ طراحی بدنه این سدان‌ کامپکت چینی برخلاف بیشتر سدان‌هایی که در ایران دیده می‌شود، به سَبک فست‌بک‌ انجام شده است.

اصطلاح فست‌بک (Fastback) برای توصیف ماشین‌هایی در کلاس سدان به کار می‌رود که در شیب انتهای سقف آن‌ها تا سپر عقب هیچ وقفه‌ای وجود ندارد؛ یعنی سقف با شیب ملایم و پیوسته به سمت عقب خودرو پایین می‌آید و سقف و صندوق عقب دو جزء متمایز نیستند. البته در بعضی فست‌بک‌ها هم درِ عقب از قسمت پایین شیشه عقب لولا می‌شود و هنگام باز شدنِ این در، شیشه عقب در جای خود ثابت می‌ماند. در مقابل، لیفت‌بک به ماشینی می‌گویند که درِ عقب آن در خط انتهایی سقف لولا شده‌ باشد، یعنی باز و بسته شدن این در، لزوماً شیشه عقب را هم جابه‌جا ‌کند.

صندوق عقب جک جی ۷ با زاویه 57 درجه نسبت به بدنه باز می‌شود و فضای مناسب و جاداری برای مسافرت‌های خانوادگی دارد.

با بررسی جک جی 7 به این نتیجه می‌رسیم که جای‌گذاری بیش از ۱۰۰ چراغ LED در قسمت جلویی و اجزای مورب جلوپنجره از عناصر جدید در فیس‌لیفت جک جی ۷ بوده است. طراحی خارجی KMC j7 نمایی اسپرت و تهاجمی دارد که چراغ‌های کشیده، خطوط تیز چشمگیر در همه بخش‌ها، رینگ‌های بزرگ ۱۸ اینچی و چراغ‌های پیوسته عقب این حال و هوای جوان‌پسندانه را دوچندان می‌کند.

طراحی داخل کابین KMC J7

فضای داخلی کابین جک جی ۷ به‌صورتی ساده ولی شیک طراحی شده است. نمایشگرهای دیجیتال، داشبورد و نمایشگر لمسی و عمودی کنسول با ابعاد ۱۰.۴ اینچی٬ طراحی مینیمالیستی دارند. برجسته‌ترین بخش اسپرت این فضا صندلی‌های یکپارچه ردیف جلو است.

گالری تصاویر جک j7

بررسی خودروی جک j7 صندلی خودروی جک جی 7 کی ام سی فرمون خودروی جک جی 7 کی ام سی عکس فرمون ماشین j7 KMC بررسی مشخصات فنی تج j7 KMC

اندازه‌ها و ابعاد جک جی ۷

ابعاد سدان فست‌بک J7 را در جدول زیر آورده‌ایم:

حجم باک 55 لیتر
وزن 1485 کیلوگرم
فاصله محوری 2770 میلی‌متر
ارتفاع 1492 میلی‌متر
عرض 1820 میلی‌متر
طول 4780 میلی‌متر
نوع شاسی یکپارچه
کلاس بدنه سدان کامپکت- فست بک

مهم‌ترین آپشن های جک j7

پس از بررسی خودروی جک جی ۷، مهم‌ترین آپشن‌های رفاهی و امکانات این سدان لوکس را می‌توان به این صورت فهرست کرد:

  • کروزکنترل هوشمند، سنسور پارک عقب، سنسور باران و سنسور فشار باد تایر، سیستم هشدار نقطه کور، رادار هشدار خروج از خط، کنترل کشش و پایداری، سنسور تشخیص مانع صندوق عقب، سیستم اتو هلد، شش کیسه هوا؛
  • سانروف پانورامیک؛
  • شارژر وایرلس، مانیتور 10.4 اینچی ایستاده، پشت آمپر دیجیتال 7 اینچی با سه گرافیک مختلف؛
  • کول باکس؛
  • فرمان دی‌کات سه‌حالته (استاندارد، کامفورت و اسپرت) با پدل شیفتر پشتی؛
  • اهرم تعویض دنده الکتریکی؛
  • ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای؛
  • سیستم تهویه اتوماتیک با پنل لمسی دوگانه، دریچه تهویه مطبوع مخصوص سرنشینان عقب؛
  • آینه‌های تاشونده برقی با گرم‌کن؛
  • تنظیم برقی و گرم‌کن صندلی‌ راننده؛
  • دوربین 360 درجه، دوربین‌های عقب و جلو؛
  • سیستم روشنایی دیلایت، اتولایت، چراغ مه‌شکن عقب، چراغ‌های خوش‌آمدگویی و بدرقه، تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ جلو و نورپردازی آپشنال داخلی؛
  • سیستم صوتی با ۸ اسپیکر؛

بررسی مشخصات فنی جک j7

مزایای جک j7

در بخش‌های قبلی با بررسی جک جی ۷ به همه آپشن‌ها و مزایای این ماشین چینی اشاره کردیم. اما می‌توانیم این مزایا را فهرست‌وار هم بیان کنیم:

  • طراحی اسپرت جذاب در هر دو بخش داخلی و خارجی؛
  • پیشرانه قدرتمند؛
  • گشتاور و شتاب بالا؛
  • سیستم تعلیق نرم و گیربکس روان؛
  • کابین و صندوق عقب جادار؛
  • سیستم ترمز و ایمنی قوی؛
  • آپشن‌های رفاهی چشمگیر؛

مهم ترین مزایای جک j7

 معایب جک j7

کارشناسان خودرو و دارندگان ایرانی پس از بررسی جک j7 و تجربه رانندگی با آن، این معایب را تشخیص داده‌اند:

  • حساسیت پیشرانه‌ توربو GDI به کیفیت سوخت و شرایط نگهداری؛
  • کیفیت نامناسب برخی قطعات مونتاژی؛
  • حذف بعضی آپشن‌های مهم از جمله ADAS توسط کرمان‌موتور؛
  • استهلاک گیربکس؛
  • نداشتن ایربگ زانویی و سنسور جلو؛
  • تنظیم دستی زاویه (پشتی) صندلی راننده؛
  • موقعیت نامناسب اهرم تنظیم پشتی صندلی.

البته باید اشاره کرد که ناسازگاری پیشرانه جک جی ۷ با بنزین بی‌کیفیت ایرانی در واقع عیب سوخت تولید داخل به حساب می‌آید نه این سدان خوش‌طرح چینی.

نکته حسرت‌بار دیگر آن است که کرمان‌موتور برای کاهش هزینه‌ها، سامانه کمک‌راننده پیشرفته (Advanced Driver Assistance Systems) معروف به ADAS را در نسخه‌های مونتاژی KMC j7 حذف کرده است. در این سیستم یک‌سری فناوری‌ پیشرفته از جمله انواع سنسور با هم یکپارچه می‌شود و با ارائه اطلاعات مختلف درمورد عابران، ماشین‌ها و اشیای موجود در محیط به راننده کمک می‌کند درک بهتری از فضای خود به دست آورد و واکنش مناسب‌تری به رویدادها نشان دهد. در واقع ADAS از بسیاری خطاهای انسانی جلوگیری می‌کند و نرخ بروز حوادث رانندگی را کاهش می‌دهد.

معایب خرید جک جی 7

 

نحوه خرید لوازم یدکی جک جی 7

در حال حاضر تولید KMC j7 در خط مونتاژ کرمان‌موتور ادامه دارد و تأمین قطعات و لوازم یدکی این محصول صنعت خودروسازی چین برعهده نمایندگی‌های شرکت ایرانی است. با این حال، برخی دارندگان ایرانی این ماشین از کمبود لوازم یدکی جک J7 درشهرهای مختلف شکایت داشته‌اند.

مجموعه طهران کمپانی فروشگاه تخصصی لوازم یدکی خودروهای چینی با موجودی کامل لوازم کمیاب از برندهای مختلف است که تمامی لوازم یدکی جک و همچنین لوازم یدکی جک J7 را برای بخش‌های مختلف ماشین مانند سیستم ایمنی و ترمز، جلوبندی و اتصالات، قطعات بدنه، لوازم موتوری و.. عرضه می‌کند. قیمت مناسب و کارشناسی‌شده، تنوع محصولات، ضمانت‌نامه اصالت و سلامت فیزیکی کالا در کنار پشتیبانی لحظه‌ای (تلفنی و آنلاین) طهران کمپانی را به گزینه‌ای معتبر برای خرید لوازم یدکی جک جی ۷ تبدیل کرده است.

منبع: JAC Motors J7 model

1 دیدگاه در “بررسی جک KMC j7 + بررسی اولین سدان تولید مشترک جی‌ای‌سی و فولکس‌واگن

  1. ناشناس گفت:

    بسیار عالی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *