مطالب ماشین فونیکس

ماشین فونیکس ساخت کدام کشور است؟ معرفی کامل برند فونیکس و مدل‌های آن در ایران

کارخانه فونیکس

اگر نام برند فونیکس را به لاتین یا زبان انگلیسی در گوگل جست‌وجو کنید، به نتیجه خاصی نمی‌رسید و نهایتا با یک کمپانی قدیمی آمریکایی مواجه می‌شوید که تولید خاصی هم ندارد و به خاطرات آمریکایی‌ها پیوسته است. در واقع ماشین برند فونیکس و چیزی که ما به عنوان برند فونیکس در ایران می‌شناسیم، در هیچ جای دنیا غیر از کشور خودمان وجود ندارد.

خودرو‌های برند فونیکس ساخت چین و در برخی موارد، مونتاژ ایران است. اما چرا چنین خودرویی در خود چین وجود ندارد؟ چون مدیران خودرو که وارد‌کننده بزرگ خودرو‌های چینی به کشور ماست، محصولات کارخانه چینی به نام «چری» را با نام تجاری اختصاصی به ایران وارد می‌کند. مدیران خودرو ماشین‌های عادی و معمولی چری را با نام و برند‌ام وی‌ام و خودرو‌های لوکس چری را با نام و برند «فونیکس» به ایران می‌آورد.

برند فونیکس در چین وجود خارجی ندارد و اما مدیران خودرو، ماشین‌های لوکس چری را با نام فونیکس به چین سفارش می‌دهد و این تغییر نام هم دلیل تجاری دارد. در نهایت، ماشین فونیکس ساخت کشور چین است و در دنیا به نام «چری» شناخته می‌شود و لوکس‌ترین خودرو‌های چینی را تولید می‌کند. حالا که متوجه شدید ماشین فونیکس ساخت کجاست، در ادامه با ما همراه باشید تا معرفی کاملی را از برند فونیکس مطالعه کنید و تمام ماشین‌های فونیکس موجود در بازار ایران را بشناسید. اگر قصد خرید خودروی چینی داشته باشید، این مطلب قطعا در تصمیم‌گیری و شناخت ماشین‌های فونیکس به شما کمک می‌کند و اگر هم خریدار نباشید و فقط به حوزه خودرو علاقه داشته باشید، این مقاله اطلاعات مفید و جالبی را در مورد انواع ماشین‌های فونیکس در اختیار شما قرار می‌دهد.

تاریخچه برند چری یا همان فونیکس (در ایران)

تاریخچه برند خودروی چری (Chery) به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شرکت‌های خودروسازی چینی، با داستانی پر از تحولات و پیشرفت‌ها آغاز شد. این شرکت در سال ۱۹۹۷ تأسیس شده است و با تلاش فراوان و استفاده از تکنولوژی‌های نوین، به سرعت در صنعت خودروسازی آسیا پیشرفت کرد.

چری در آغاز فعالیت خود، با هدف تولید و عرضه خودرو‌های ارزان قیمت و با کیفیت، وارد بازار شد. از آن زمان تاکنون، این شرکت به یکی از پیشگامان در تولید خودرو‌های جذاب و مقرون به‌صرفه تبدیل شده است. اولین محصولات آن شامل مدل‌هایی با طراحی ساده و کارآمد بود که توانستند نظر مشتریان را جلب کنند.

از اولین خودرو‌هایی که چری تولید کرد، در دنیا به نام QQ3 شناخته می‌شد اما همین خودرو را در ایران به نام‌ام وی‌ام ۱۱۰ می‌شناسیم. ام وی‌ام ۱۱۰ نمونه کپی موفقی از دوو ماتیز بود که محبوبیت قابل قبولی را برای‌ام وی‌ام در ایران به ارمغان آورد. چرا که این خودرو در هنگام عرضه قیمتی در حدود قیمت پراید داشت اما امکانات، طراحی و قدرت آن از پراید بیشتر بود.

با گذر زمان، عقد قرارداد با برند‌های بزرگ خودروسازی، سرمایه‌گذاری‌های کلان و توجه به نیاز‌های بازار جهانی، چری به سرعت در راستای توسعه و پیشرفت فناوری خودروسازی، قدم‌های مؤثری برداشت و بازار پر رونقی را برای خود در ایران، روسیه، هند، اوگاندا، ونزوئلا و … دست و پا کرد. در سال‌های اخیر، شرکت چری به‌طور مداوم به تحقیق و توسعه در زمینه موتور‌های برقی و خودرو‌های هیبریدی می‌پردازد و در زمینه نوآوری‌های پیشرفته، تحولات بسیاری در صنعت خودروسازی ایجاد کرده است.

یکی از ویژگی‌های برجسته چری، ارتقاء بهره‌وری و کیفیت ساخت خودروهاست که در گذر زمان به راحتی قابل تشخیص است؛ یعنی اگر اولین خودرو‌های چری را بررسی کنید، متوجه تغییر و پیشرفت شگرف این کمپانی چینی در تولید و طراحی خودرو خواهید شد. این برند با اعمال استاندارد‌های بین‌المللی کیفیت و ایمنی در محصولات خود، توانسته است با رقبای بزرگ جهانی رقابت کند و جایگاه خود را در بازار تثبیت کند.

در حال حاضر، چری به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت خودروسازی، به تولید مدل‌های متنوع و متناسب با تقاضای جهانی ادامه می‌دهد. این برند به‌دنبال ارائه خودرو‌هایی هوشمند و سازگار با محیط زیست است و با تمرکز بر ابتکار و کیفیت، همچنان به دنبال رشد و افزایش فروش در بازار جهانی است.

این بود خلاصه‌ای از برند چری که محصولات لوکس آن در ایران به برند فونیکس معروف است و مدیران‌خودرو تصمیم گرفته است تا از این تغییر نام استفاده تجاری کند. در نظر داشته باشید که اگر خودروهای‌ام وی‌ام در ایران با استقبال و فروش خوبی روبه‌رو نشده بود، امروز هم ماشین فونیکس به بازار کشور ما راه پیدا نمی‌کرد؛ یعنی از سال‌ها استفاده و فروش موفق‌ام وی‌ام در ایران می‌توانیم نتیجه بگیریم که برند فونیکس هم در ایران با استقبال خوبی مواجه خواهد شد. در ادامه، انواع ماشین فونیکس در ایران را بررسی می‌کنیم.

ماشین‌های فونیکس موجود در ایران

شرکت مدیران خودرو برخی از بهترین و لوکس‌ترین خودرو‌های کمپانی چری را با نام تجاری فونیکس وارد ایران کرده است که در حال حاضر مدل‌های فونیکس آریزو ۶ پرو، فونیکس آریزو ۶ GT، فونیکس تیگو ۷ پرو، فونیکس تیگو ۷ پرو مکس، فونیکس تیگو ۸ پرو، فونیکس تیگو ۸ پرو مکس، فونیکس تیگو ۸ پرو ای پلاس (e +) و فونیکس FX در ایران موجود است و با خودرو‌های چینی دیگر رقابت می‌کند. در ادامه، به ترتیب هر یک از این خودرو‌ها را بررسی می‌کنیم و تصاویر آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

فونیکس آریزو ۶ پرو خودروی سدان موفق فونیکس در ایران

با توجه به این آریزو ۵ در ایران فروش موفقی داشت و مورد توجه مشتریان فونیکس قرار گرفت، مدیران خودرو تصمیم گرفت که انرژی زیادی را برای فروش و معرفی آریزو ۶ پرو صرف کند. در بازار و کشوری که میل شدیدی به خرید خودرو‌های کراس اور یا اس یو وی وجود دارد، مدیران‌خودرو ریسک بزرگی کرد و یک خودروی سدان را به بازار ایران معرفی کرد که البته این معرفی موفقیت‌آمیز از آب در آمد.

ماشین فونیکس آریزو ۶ پرو یک نسخه فیس لیفت و به‌روز شده از آریزو ۶ است که از لحاظ طراحی تفاوت‌هایی با مدل قدیمی خود داشته است اما از لحاظ فنی تغییر چندانی نکرده است و حتی پلتفرم ساخت خودرو هم با آریزو ۵ و ۶ یکسان است. به هر روی، فونیکس آریزو ۶ پرو یک خودروی سدان نسبتا لوکس است که قیمت نسبتا بالایی هم دارد و به نوعی می‌توان گفت که در این رده قیمتی، رقبای سرسختی مثل مزدا ۳ ژاپنی و هیوندای النترا کره‌ای دارد.

طراحی فونیکس آریزو ۶ پرو به گونه‌ای انجام شده است که نمی‌توان انتقادی به آن کرد؛ یعنی اگر بخواهیم از هر لحاظ خودرو‌های فونیکس را زیر سوال ببریم، در بخش طراحی حرفی برای گفتن نخواهیم داشت. آریزو ۶ پرو طراحی ساده و در عین حال بسیار زیبا و لوکس دارد و به احساس سواری یک خودروی لوکس را به شما القا می‌کند.

قلب تپنده این خودرو به نسبت وزن آن نسبتا خوب کار می‌کند و در شرایط مختلف و شیب‌های سنگین عملکرد و واکنش خوبی دارد. سیستم تعلیق آریزو ۶ پرو هم خروجی قابل قبولی برای رانندگی درون و برون‌شهری ارائه می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین ایراد‌هایی که می‌توانیم به مدل‌های فونیکس موجود در ایران وارد کنیم، بالا بودن قیمت لوازم یدکی و هزینه نگه داری این خودروهاست. در برخی از موارد دیده شده است که قیمت قطعات یدکی آریزو ۶ پرو از خودرو‌های لوکس آلمانی هم بیشتر است و کمیاب بودن لوازم یدکی ماشین چینی به طور کلی روی این خودرو هم تاثیر خود را گذاشته است.

به طور کلی، از بین مدل‌های فونیکس، آریزو ۶ پرو یک خودروی سدان خانوادگی موفق و بهینه است که می‌تواند ارزش خرید مناسبی برای شما داشته باشد اما در نهایت تصمیم با شماست چون این شمایید که باید سواری ماشین را بپسندید.

عکس‌های فونیکس آریزو ۶ پرو

معرفی کوتاهی از فونیکس آریزو ۶ GT

در اواسط سال ۱۴۰۲ مدیران خودرو تصمیم گرفت که خودروی چری آریزو ۵ جی تی را در ایران به نام فونیکس آریزو ۶ جی تی معرفی و رونمایی کند. این ماشین فونیکس، به طور کلی همان آریزو ۶ پرو است اما جسور و جوان‌پسند.

آریزو ۶ جی تی از مدل‌های فونیکس است که می‌تواند به راحتی نظر جوانان را به خود جلب کند و می‌توانیم بگوییم که به عنوان یک ماشین سرحال و چابک، هم می‌تواند نیاز‌های خانواده شما را رفع کند و هم این که می‌تواند نقش خودروی زیبا و جذاب را برای شما ایفا کند.

فونیکس آریزو ۶ جی تی با موتوری ۱۶۰۰ سی سی توربو شارژ قدرت مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد به طوری که با فشار دادن پدال گاز این خودرو، حس خوبی به شما منتقل شود. متاسفانه آریزو ۶ جی تی هم با مشکل خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی ماشین چینی مواجه است. در نهایت، این خودروی جذاب در بازار‌های بین‌المللی ۱۵ هزار دلار قیمت‌گذاری می‌شود اما این که با توجه به قوانین خاص کشور ما، مشخص نیست که با چه قیمتی به دست شما برسد.

 

امکانات رفاهی فونیکس آریزو ۶ جی تی

. شش ایربگ

. ترمز پارک برقی + ترمز اتوهلد

. شارژر وایرلس

. دوربین ۳۶۰ درجه با کیفیت HD

. دوربین دنده عقب با خطوط کمکی داینامیک

. مالتی مدیا با اندروید اتو / اپل کارپلی

. نویگیشن+ بلوتوث

. نمایشگر یکپارچه 20 اینچی (مانیتور 10 اینچ + صفحه کیلومتر 10 اینچ)

. شش اسپیکر

. پورت USB در ردیف جلو و عقب

. خروجی برقی ۱۲ ولت

. دو حالت رانندگی (اکو + اسپرت)

. چراغ LED جلو و عقب

. چراغ جلو با تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور

. چراغ جلو اتولایت

. چراغ دی‌لایت

. چراغ مه شکن جلو و عقب

. چراغ بدرقه

. تعویض دنده الکترونیکی

. تودوزی داخلی چرم

. فرمان دی‌کات با تنظیم در ۴ جهت

. صندلی ۶ حالته برقی راننده

. صندلی ۴ حالته برقی شاگرد

. صندلی‌های جلو با گرمکن و سردکن

. تهویه اتومات با خروجی ردیف عقب

. ورود بدون کلید + استارت دکمه‌ای

. سانروف برقی ۲ حالته + پرده دستی

. پاور ویندوز

. ریموت استارتر

. آینه جانبی برقی تاشو با گرمکن

. آینه عقب الکتروکرومیک

سیستم‌های کمک راننده فونیکس آریزو ۶ جی تی

. سنسور باران

. سنسور نور

. سنسور باد تایر (TPMS)

. سنسور‌های جلو و عقب

. سیستم کنترل پایداری (ESP)

. سیستم کنترل کشش (TCS)

. سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HAC)

. سیستم ضدمانع برای شیشه‌ها و سانروف (Anti-Trap)

. سیستم فرمان صوتی (Voice Command)

. سیستم کروز کنترل هوشمند (ACC)

. سیستم ترمز خودکار اضطراری (AEB)

. سیستم نوربالا اتومات (IHC)

. سیستم هشداردهنده بازشدن درب‌ها (DOW)

. رادار نقطه کور (BSD)

. رادار پیشگیری از تصادف جلو (FCW)

. رادار پیشگیری از تصادف در دنده عقب (RCTA)

. رادار تغییر لاین (LCA)

عکس‌های فونیکس ۶ جی تی

بررسی خلاصه‌ای از فونیکس تیگو ۷ پرو

سال ۱۴۰۰ بود که فونیکس یک کراس اور موفق را به بازار ایران عرضه کرد که نمونه فیس لیفت و تغییریافته تیگو ۷ بود. فونیکس تیگو ۷ پرو متاسفانه با همان پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی مدل قدیمی خود به بازار آمده اما توربو شارژ بودن این موتور می‌تواند تا حد زیادی خیال شما را آسوده کند. بهبود سیستم تعویض دنده فونیکس تیگو ۷ پرو نسبت به مدل قدیمی خود باعث شده است که این کراس اور چینی سواری خوب و نرمی را به شما ارائه کند.

طراحی فونیکس تیگو ۷ پرو که نسبتا یک کراس اور لوکس محسوب می‌شود، نتیجه جذابی داده است با استفاده از خطوط ملایم، احساس خوبی را به شما منتقل می‌کند. در نگاه اول به راحتی متوجه می‌شوید که ماشین فونیکس تیگو ۷ پرو قرار نیست ظاهری جدی و خشن داشته باشد و اگر طرفدار خودرو‌های جذاب‌ترید، بهتر است به مدل‌های فونیکس دیگر مراجعه کنید.

این ماشین فونیکس امکانات رفاهی و سیستم‌های کمک راننده بسیار خوبی را به شما ارائه می‌کند که این موارد سفر و حمل و نقل شهری را برای شما آسان و لذت بخش خواهد کرد. به طور کلی، فونیکس تیگو ۷ پرو کراس اور بی‌حاشیه، کم دردسر و جدیدی است که با قیمت حدود ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی در دی ۱۴۰۲، می‌تواند گزینه مناسبی برای انتخاب شما باشد؛ البته اگر که اصلا به دنبال کراس اور چینی باشید آن هم یک مدل فونیکس خانوادگی.

عکس‌های فونیکس تیگو ۷ پرو

فونیکس تیگو ۷ پرو مکس کراس اور جدید و لوکس

نام‌گذاری مدل‌های فونیکس در بازار ایران شما را به یاد تلفن‌های همراه تولیدی شرکت اپل می‌اندازد و این واژه مکس در این ماشین فونیکس، دقیقا به معنی امکانات و قدرت بیشتر است. در آذر ۱۴۰۲ فونیکس در هتل استقلال پایتخت از فونیکس تیگو ۷ پرو مکس خود رونمایی کرد. خودرویی که نسبت به نسل گذشته خود، تا دندان به امکانات رفاهی و سیستم‌های کمک راننده مسلح شده و برای خرید خودروی زیر دو میلیارد تومن، قطعا نظر شما را جلب خواهد کرد.

این ماشین فونیکس از نظر طراحی تغییر و به‌روزر

سانی چندانی در مقایسه با نسخه قبلی خود نداشته است اما از نظر آپشن‌ها و قدرت پیشرانه به راحتی شما را مجذوب خود می‌کند. به تفاوت‌های فونیکس پرو مکس با نسخه پرو دقت کنید:

  • مجهز شدن به پیشرانه ۱. ۶ لیتری توربو (مشابه تیگو ۸ پرو) با تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت با توان ۱۹۷ اسب‌بخار و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور
  • تغییر گیربکس از CVT به دوکلاچه‌تر
  • اضافه شدن امکانات رانندگی خودکار سطح ۲ (دستیار حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی و رادار نقطه کور و دستیار تغییر حرکت)
  • طراحی داشبورد مشابه تیگو ۸ پرو (مانیتور یکپارچه با کلاستر، تریم BRUSHED STEEL و …)
  • شارژر وایرلس قوی‌تر
  • تغییر گرافیک چراغ‌ها و جلو پنجره
  • تغییر رنگ تریم داخلی

با خرید این ماشین از فونیکس، تا لحظه‌ای که د

 

ر داخل خودرو ننشسته باشید، تفاوت چندانی را نمونه قبلی‌اش حس نخواهید کرد اما به محض ورود به کابین تیگو ۷ پرو مکس متوجه طراحی خاص و زیبای داشبورد، افزایش امکانات رفاهی، بهبود طراحی داخلی و یک‌پارچه شدن سیستم چندرسانه‌ای با نمایشگر آمپر‌های خودرو خواهید شد و لحظه‌ای که پایتان را روی پدال گاز بگذارید، پیشرانه توربو شارژ این فونیکس برای شما قدرت نمایی خواهد کرد.

همان طور که گفتیم، این شمایید که تصمیم نهایی را می‌گیرید اما به طور کلی، اگر می‌خواهید با هزینه‌ای کمتر از ۲ میلیارد تومان، صاحب یک کراس اور باکیفیت شوید، این مدل از فونیکس گزینه معقولی برای شما خواهد بود. قبل از این که به خرید این ماشین فکر کنید، بهتر است که تصاویرش را هم بررسی کنید:

عکس‌های تیگو ۷ پرو مکس

فونیکس تیگو ۷ پرو

 

بررسی کوتاه فونیکس تیگو ۸ پرو

سال ۱۳۹۹ بود که فونیکس تیگو ۸ پرو به عنوان یک SUV به بازار ایران ورود کرد و نظر از ایرانیان رو به خودش جلب کرد. از همان سال ۱۳۹۹، افرادی که قصد خرید شاسی بلند خانوادگی با قیمت مناسب داشتند، به فونیکس تیگو ۸ پرو به عنوان یک گزینه نگاه می‌کردند.

تیگو ۸ پرو امکانات رفاهی و ایمنی خوب، فراوان و قابل قبولی دارد و در کنار ضعف‌هایی که دارد، در نهایت ماشین خوبی برای مصرف خانگی و خانوادگی است، به خصوص که صندلی ردیف سوم هم دارد. از ضعف‌های این ماشین فونیکس هم می‌توانیم به تک‌دیفرانسیل بودن و قیمت بالا اشاره کنیم اما مهم‌ترین نقطه ضعف این خودرو، کمیاب بودن و گرانی لوازم یدکی است.

به طور کلی، با نگاه کردن به تصاویر داخلی و خارجی زیر، و پس از بررسی‌های دقیق‌تر و عمیق‌تر می‌توانید نتیجه بگیرید که ماشین فونیکس ۸ پرو را می‌خرید یا نه.

عکس‌های فونیکس تیگو ۸ پرو

 

 

معرفی فونیکس تیگو ۸ پرو مکس

در اواخر سال ۱۴۰۱ مدیران خودرو، ماشین فونیکس تیگو ۸ پرو را به روز‌رسانی کرد و عضو جدیدی از شاسی بلند‌های فونیکس را به بازار ایران آورد. تیگو ۸ پرومکس از لحاظ ظاهری تقریبا هیچ فرقی با مدل قبلی خود ندارد اما تمام تغییرات در زیر کاپوت و در داخل کابین اتفاق استفاده است.

از لحاظ فنی، تیگو ۸ پرو مکس به یک موتور ۲ لیتری توربو شارژ مجهز شده است که نسبت به نسل قبلی، قدرت بسیار بهبود یافته و بیشتری دارد و این قدرت به جای چرخ‌های جلو به صورت اتوماتیک به هر ۴ چرخ ماشین فونیکس منتقل می‌شود و همین تغییر باعث شده است که فونیکس جدید با گیربکس جدیدی هم به میدان بیاید. تغییر در گیربکس باعث شده است که حالت‌های رانندگی از ۳ حالت به ۶ حالت تغییر کند و امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

همان طور که از فونیکس انتظار می‌رود، نسخه فیس لیفت شده این کمپانی آشپن‌های و امکانات رفاهی و ایمنی بسیار زیادی دارد که رانندگی و سفر را برای شما بسیار لذت بخش می‌کند. از لحاظ آپشن‌های فنی، فونیکس تیگو ۸ پرو مکس تقریبا چیزی کم ندارد و نیاز‌های شما را رفع می‌کند.

از ضعف‌های این ماشین فونیکس می‌توانیم به قیمت بالا، حساس بودن موتور به بنزین ایران و بنزین‌های بی‌کیفیت و کمبود لوازم یدکی اشاره کرد ولی به طور کلی اگر یک شاسی بلند نیمه لوکس با قیمت نسبتا مناسب می‌خواهید، تیگو ۸ پرو مکس را هم در نظر داشته باشید.

عکس‌های تیگو ۸ پرو مکس

معرفی کوتاه تیگو ۸ پرو ای پلاس (e +)

همان طور که از نامش پیداست، می‌توانید حدس بزنید که هدف از ساخت شاسی بلند جدید فونیکس این بوده که مصرف انرژی پایین بیاید و به محیط زیست آسیب کمتری وارد شود. همین اواخر و در سال ۱۴۰۲، مدل‌های فونیکس تیگو ۸ کامل شد و نسخه پرو ۸ e پلاس به دست مشتریان رسید.

این خودرو از لحاظ فنی با برادر‌های بزرگ‌تر خود تفاوت‌های عمده‌ای دارد و این تفاوت‌ها نشان می‌دهد که مانند بسیاری از خودروساز‌های موفق، فونیکس هم به سراغ خط تولید ماشین‌های هیبریدی را تمام برقی رفته است. تیگو ۸ پرو ای پلاس یک موتور ۱۴۰۰ سی سی توربو شارژ دارد و در کنار آن، دو موتور برقی هم به حرکت شما کمک می‌کنند و قدرت هر سه موتور به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

این ماشین فونیکس شتاب اولیه، قدرت و سرعت خوبی دارد و در کنار همه این امکانات، مصرف بسیار پایینی هم دارد و فونیکس اعلام کرده است که در حالت مصرف هیبریدی (ترکیبی) مصرف سوخت خودرو ۱. ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. فونیکس برای شارژ کردن باتری‌های این ماشین، دو شارژر دیواری و یک شارژر همراه به شما می‌دهد و البته، باتری‌های خودرو از طریق جذب انرژی مکانیکی هم شارژ می‌شوند؛ یعنی زمان که پدال ترمز را فشار می‌دهید، موتور‌های کوچکی، با توقف چرخ‌ها، باتری‌های خودرو را شارژ می‌کنند.

این خودرو در بین مدل‌های فونیکس خیلی شناخته شده نیست و از لحاظ ظاهری تفاوت چشمگیری با مدل‌های قبلی خود ندارد. از نظر امکانات ایمنی و رفاهی هم این خودرو در حالت فول آپشن قرار دارد و از تیگو ۸ پرو مکس هم امکانات بیشتری دارد.

به طور کلی، تیگو ۸ پرو e پلاس یک خودروی جذاب، زیبا و لوکس است که مصرف و استهلاک بسیار کمی دارد و هزینه‌های زیادی روی دست شما قرار نمی‌گذارد و در عین قوی و پرشتاب بودن، سواری بسیار نرم و راحتی را به شما ارائه می‌دهد. اگر به خودرو‌های هیبریدی، برقی و محیط زیست علاقه دارید و می‌خواهید خودروی کم مصرفی داشته باشید، این ماشین فونیکس قطعا برای شما یک گزینه موفق خواهد بود. پیش از خرید این ماشین فونیکس می‌توانید به کمپانی درخواست دهید تا تست درایو یا رانندگی آزمایشی در اختیار شما قرار دهند و پیش از خرید بتوانید حس رانندگی با این خودرو را تجربه کنید.

عکس‌های فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس

بررسی خلاصه‌ای از فونیکس FX

اگر طرفدار ماشین‌های جوان‌پسند باشید و سواری سریع و چابک را به راحتی و آرامش ترجیح دهید، فونیکس FX گزینه خوبی برای شما خواهد بود. در سال ۱۴۰۱ در بین مدل‌های فونیکس، خودروی کراس اور یا شاسی بلند جمع‌وجور اف ایکس در دو تیپ اکسلنت و پریمیوم به بازار ایران معرفی شد.

ماشین فونیکس اف ایکس از لحاظ فنی تقریبا با تیگو ۸ پرو برابری می‌کند و قدرت بسیار قابل قبولی را به چرخ‌ها منتقل می‌کند و باعث می‌شود گاز دادن به این ماشین کاملا برای شما لذت بخش باشد. پیشرانه این خودرو مثل تمام مدل‌های فونیکس توربو شارژر است و با حجم ۱۵۰۰ سی سی، ۱۵۶ اسب بخار قدرت در اختیار شما قرار می‌دهد.

مهم‌ترین نکته برای خرید فونیکس FX طراحی بی‌نظیر این خودرو است. طراحی این ماشین فونیکس در عین سادگی و مینیمال بودن، هیجان، سرعت و خشونت را به طور کامل به شما نشان می‌دهد و کاملا این حس چابکی را به شما منتقل می‌کند. اگر بخواهید از این خودرو برای مسیر‌های شهری یا برون شهری استفاده کنید، سواری سریع، کم‌مصرف و نسبتا راحتی را تجربه خواهید کرد.

به طور کلی، این ماشین از کمپانی فونیکس، یک نسخه جوان‌پسند، خشن و سریع است که قیمت نسبتا بالایی دارد اما در عین حال، امکانات رفاهی و ایمنی بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. پیش از خرید و انتخاب فونیکس FX حتما در نظر داشته باشید که این خودرو استاندارد‌های ایمنی رده بالایی را در اختیار دارد و ایمن‌ترین ماشین فونیکس به شمار می‌آید.

کمبود لوازم یدکی خودروی چینی و گران بودن نسبی قیمت در مقایسه با رقیبان دست‌دوم کره‌ای و ژاپنی، از ضعف‌های این خودروی لوکس محسوب می‌شود و ممکن است شما را از خریدنش منصرف کند. اما حدس می‌زنیم که با مشاهده تصاویر زیبا و جذاب این خودرو، این گزینه را از روی میز حذف نکنید.

عکس‌های ماشین فونیکس FX

جمع‌بندی نهایی

با توجه به تحریم‌ها، ممنوعیت واردات خودرو‌های باکیفیت ژاپنی و اروپایی و شرایط اقتصادی کشورمان، اگر مبلغ پول بین ۲ تا ۳ میلیارد تومان داشته باشید و بخواهید حسِ داشتن یک خودروی لوکس یا نیمه لوکس را تجربه کنید، برند فونیکس انتخاب بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

ماشین‌های برند فونیکس با هزینه‌ای معقول و در نبود رقیب از کشور‌ها و خودروساز‌های دیگر، یک خودروی نیمه لوکس را در اختیار شما قرار می‌دهد که معمولا سرعت، قدرت، ایمنی و امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. با توجه به بررسی‌های ما و تجربه‌های خریداران پیشین از برند فونیکس، دیگر زمان آن رسیده است که اعتراف کنیم که ماشین‌های چینی قابلیت رقابت با خودروساز‌های بزرگ دنیا را پیدا کرده‌اند؛ یعنی مخالفان سرسخت خودرو‌های چینی هم امروز نمی‌توانند پیشرفت خودرو‌های چینی مثل برند فونیکس را کتمان کنند و باید قبول کنند که فونیکس می‌تواند امکانات و کیفیت خوبی را در اختیار مصرف‌کننده ایرانی قرار دهد.

دیگر دورانی که چینی‌ها فقط کپی‌کار بودند گذشته است و این خودروساز‌ها در این سال‌ها تقریبا تمام ضعف‌های کیفیتی خود را پوشش داده‌اند و با جلب رضایت مشتریان، توانسته‌اند که به بازار‌های جهانی ورود کنند چون هدف از ساخت خودرو‌های فونیکس، فقط مصرف داخلی در چین نیست و این کمپانی سعی دارد که نام خود را در بین خودرو‌های معروف دنیا بگنجاند.

به طور کلی، برند فونیکس و مدل‌های فونیکس در بین خودرو‌های وارداتی یا مونتاژی چینی می‌تواند بهترین گزینه برای انتخاب شما باشد و در مقابل هزینه نسبتا گرانی که پرداخت می‌کنید، کیفیت، قدرت، زیبایی و راحتی قابل قبولی را به شما ارائه می‌دهد و نیاز شما به داشتن یک ماشین لوکس را برطرف می‌کند.

مشتاقانه منتظریم که نظر شما را در مورد ماشین‌های فونیکس یا به طور کلی برند فونیکس در پایین همین مطلب بخوانیم. لطفا اگر تجربه سواری هر یک از خودرو‌های فونیکس را دارید یا از این کمپانی، خودرو خریده‌اید، تجربه با ارزشتان را با ما در میان بگذارید و اگر هم که قصد خرید خودرو از برند فونیکس دارید، نظرتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. متشکریم که تا پایان با ما همراه بودید.

2 دیدگاه در “ماشین فونیکس ساخت کدام کشور است؟ معرفی کامل برند فونیکس و مدل‌های آن در ایران

  1. ناشناس گفت:

    سلام.دوستانی که ازاین خودروتیگو۷ دارندتجربیات خوب وبدخود رابه اشتراک بگذارند.

  2. محسن گفت:

    فونیکس پرمیوم fxفوق العاده است نظیر نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *