آموزش ترفندهای رانندگی

سرمایه اولیه برای فروشگاه لوازم یدکی خودرو

فروشگاه لوازم یدکی خودرو

راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو، یک ایده سودآور است. زیرا با افزایش خودروها در سطح شهر، روزانه افراد  زیادی راهی این فروشگاه‌ها می‌شوند. البته راه‌اندازی یک مرکز خرید و فروش لوازم یدکی خودرو نیازمند سرمایه اولیه زیاد است. همچنین راه‌اندازی این فروشگاه، همانند مشاغل دیگر چالش‌های زیادی برای فروشنده به همراه دارد.

داشتن یک فروشگاه لوازم یدکی خودرو به‌صورت اینترنتی یا حضوری، چیزی فراتر از دریافت مجوز از اتحادیه است. برای راه‌اندازی این فروشگاه نه تنها سرمایه بالا لازم است، بلکه شما باید با نحوه تامین کالا و واردات لوازم یدکی آشنا شوید. سپس باید محل مناسبی را انتخاب و برای فروش بیشتر، بازاریابی کنید. اگرچه این فروشگاه چالش‌های زیادی برای فروشنده ایجاد می‌کند، اما سودآوری بالایی نیز دارد.

نحوه تامین کالا در فروشگاه‌های لوازم یدکی خودرو

شغل لوازم یدکی خودرو در ایران از آن دسته مشاغلی است که طرفداران بسیاری دارد . مهمترین مساله درا ین شغل ، نحوه تامین کالا و پرداخت هزینه های مربوط به آن است. اکنون که به طور کلی با ساختار فروشگاه لوازم یدکی آشنا شدید، بهتر است از نحوه نحوه تامین کالا در این فروشگاه‌ها اطلاع پیدا کنید. برای راه‌اندازی یک فروشگاه چه به‌صورت حضوری و چه به‌صورت آنلاین، شما به خرید لوازم یدکی از واردکنندگان و عمده‌فروشان لوازم یدکی احتیاج دارید.

ابتدا شما باید برای هزینه تأمین کالا برنامه‌ریزی کنید. سپس باید تامین‌کننده کالای مورد اعتماد خود را انتخاب کنید. در نهایت نیز باید به نوع لوازم یدکی خودرو که تصمیم به فروش آن دارید، توجه داشته باشید.

 

پیش نیازهای راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

راه‌اندازی مرکز فروش لوازم یدکی خودرو علاوه بر سرمایه اولیه، تامین کالا و تعیین مکان مناسب، به پیش نیازهای دیگری نیاز دارد. این پیش نیازها شامل موارد زیر می‌شود:

بررسی بازار و برنامه‌ریزی

اولین پیش نیاز راه‌اندازی یک فروشگاه لوازم یدکی این است که بازار را برای خرید و فروش لوازم یدکی خودرو بررسی کنید

 

تعیین محل فروشگاه یا انبار

پس از بررسی بازار و برنامه‌ریزی، باید یک محل مناسب برای مرکز فروش لوازم یدکی خودرو انتخاب کنید. این پیش نیاز اهمیت زیادی دارد، زیرا مشتریان باید به‌راحتی به محل فروشگاه دسترسی پیدا کنند. همچنین یک محل مناسب برای فروشگاه، از مساحت کافی برای قفسه‌بندی کالاها و انبار کردن آنها برخوردار است.

برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین لوازم یدکی نیازی به اجاره محلی برای فروشگاه نیست و فقط محلی برای انبار کردن کالاها باید در نظر گرفته شود. بااین‌حال برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین، به‌جای تعیین یک محل، شما باید یک سایت فروش لوازم یدکی خودرو راه‌اندازی کنید.

 

دریافت مجوز

خرید و فروش لوازم یدکی بدون اخذ جواز کسب از صنف لوازم یدکی امکان‌پذیر نیست. بنابراین شما برای راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین لوازم یدکی یا یک فروشگاه حضوری باید مقدمات اخذ جواز کسب را فراهم کنید و طبق قوانین و ضوابط اتحادیه عمل کنید.

 

راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

پس از برآورده کردن تمام پیش نیازهای فوق، اکنون زمان آن رسیده است که فروشگاه لوازم یدکی خود را باز کنید. اما قبل از باز کردن این فروشگاه شما باید تجهیزاتی همچون قفل‌های امنیتی، سیستم نرم‌افزاری حسابداری، دستگاه پوز، دستگاه چاپ فاکتور و مواردی از این قبیل را فراهم کنید.

 

توسعه کسب‌وکار و بازاریابی لوازم یدکی خودرو

مهم‌ترین عامل در توسعه خرید و فروش لوازم یدکی خودرو و بازاریابی، شناخت مشتری است. در واقع شما می‌توانید با استفاده از تجربیات مشتریان فعلی خود، مشتریان جدید را جذب کنید. همچنین یک فروشگاه آنلاین لوازم یدکی با حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مشتریان بیشتری جذب کند. راه‌های دیگر بازاریابی در خرید و فروش لوازم یدکی حضور موثر در رویدادها، ارائه هدایای تبلیغاتی و چاپ تبلیغات است.

 

نحوه واردات لوازم یدکی خودرو

در حال ‌حاضر، بسیاری از فروشگاه‌ها و سایت فروش لوازم یدکی خودرو به‌جای محصولات شرکت‌های خودروسازی داخلی، لوازم یدکی چینی و سایر شرکت‌های خودروسازی خارجی را وارد می‌کنند. واردات لوازم یدکی خودرو از طریق گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود. نکته مهم در ترخیص لوازم یدکی خودرو از گمرک این است که مجوز خروج لوازم یدکی را از گمرک دریافت کنید. دریافت این مجوز یک سری مراحل قانونی مشخصی دارد. همچنین شما باید خیلی سریع محصولاتی را که وارد کرده‌اید، از گمرک خارج کنید تا متحمل ضررهای سنگین نشوید.

 

سرمایه موردنیاز برای راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی

شما برای راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی نیاز به سرمایه اولیه دارید که با توجه به موقعیت مکانی، متراژ محل فروشگاه، هزینه نیروی کار و هزینه تامین کالاها و بسیاری از عوامل دیگر متغیر است. به‌طورکلی سرمایه لازم برای راه‌اندازی این فروشگاه تقریبا بین 300 تا 600 میلیون تومان درنظر گرفته می‌شود. درصورتی‌که شما سرمایه کمی در اختیار دارید، می‌توانید فروشگاه خود را با تعداد کمی لوازم یدکی شروع کنید.

فروشگاه لوازم یدکی خودرو

سود حاصل از راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

سود حاصل از خرید و فروش لوازم یدکی با توجه به عوامل مختلف تعیین می‌شود. در صورتی که در نزدیکی فروشگاه شما، فروشگاه دیگری وجود ندارد، به دلیل نبود رقبا می‌توان انتظار داشت سود خوبی از این فروشگاه به دست آورید. همچنین اکثر مشتریان برای خرید لوازم یدکی فروشندگان خوش‌برخورد را ترجیح می‌دهند. بنابراین مشتری‌مداری یکی از راه‌های جذب مشتری و افزایش سود است.

درصورتی‌که فروشگاه شما به مکانیکی‌ها نزدیک است، سود بیشتری دریافت خواهید کرد. زیرا در این صورت، افراد بیشتری برای خرید لوازم یدکی ماشین به فروشگاه شما مراجعه می‌کنند.

طبیعتا فروشگاه‌هایی که سرمایه زیادی را صرف خرید لوازم یدکی از تمامی برندهای خودرو کرده‌اند، مشتریان بیشتری خواهند داشت و در نتیجه، سود آنها نیز بیشتر می‌شود. از طرفی، فروشگاه‌هایی که سود کمی برای محصولات خود در نظر می‌گیرند، فروش و سود بیشتری دریافت خواهند کرد.

به‌طورکلی با رعایت این نکات، می‌توان ماهانه درآمدی حدود 15 الی 50 میلیون تومان از یک فروشگاه لوازم یدکی انتظار داشت.

 

چالش‌های راه‌اندازی فروشگاه لوازم یدکی خودرو

راه‌اندازی یک فروشگاه لوازم یدکی همانند هر شغل دیگری، با چالش‌های فراوانی همراه است. این چالش‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

رقابت شدید

امروزه تعداد فروشگاه‌های آنلاین و حضوری لوازم یدکی خودرو در بسیاری از شهرها و مناطق افزایش پیدا کرده است. بنابراین رقابت شدیدی بین این فروشگاه‌ها وجود دارد.

نیاز به اطلاعات فنی

لازم است فروشندگان با قطعات یدکی خودروها کاملا آشنا شوند تا بتوانند به سوالات مشتریان پاسخ دهند و آنها را در خرید لوازم یدکی ماشین کمک کنند.

تغییرات در صنعت خودروسازی

صنعت خودروسازی درحال تغییر و رشد است و تکنولوژی‌های جدید، سریع به این صنعت وارد می‌شوند. بنابراین آشنایی با این تغییرات، به فروشندگان لوازم یدکی کمک می‌کند تا از قابل استفاده بودن یا نبودن موجودی لوازم یدکی خود مطمئن شوند.

مسئولیت‌های قانونی

فروشندگان لوازم یدکی موظف‌ هستند مجوزها و آموزش‌های لازم را از اتحادیه دریافت و از قوانین پیروی کنند. همچنین آنها باید اطلاعات مربوط به محصولات تقلبی را دریافت کنند و از فروش قطعات تقلبی به مشتریان بپرهیزند.

 

 

 

 

منابع:

باما: https://bama.ir

کارنامه: https://karnameh.com/

12 دیدگاه در “سرمایه اولیه برای فروشگاه لوازم یدکی خودرو

  1. مش عباس گفت:

    من جاشو دارم ولی سرمایه ندارم

    1. Mr.nazmi گفت:

      می‌تونید از گزینه های شراکت با افراد معتبر یا جذب سرمایه گذار استفاده کنید. امیدواریم که موفق باشید.

    2. ناشناس گفت:

      مش عباس منم بر عکس سرمایشو دارم جاشو ندارم

      1. ناشناس گفت:

        سلام از کجا باید قطعات تامین کنم

      2. حسین گفت:

        سلام از کجا باید قطعات تامین کنم

    3. ناشناس گفت:

      من سرمایه دارم بیا شریک بشیم اتفاقا منم دنبال شریک میگردم که وارد باشه

      1. ناشناس گفت:

        سلام بیا با من شریک شو

      2. اسماعیل گفت:

        سلام بیا با من شریک شو

    4. ناشناس گفت:

      من سرمایه دارم بیا شریک بشیم اتفاقا منم دنبال شریک میگردم که وارد باشه

  2. N گفت:

    با ششصد میلیون میتونم شروع کنم؟
    با توجه به اینکه مکان ازخودم ندارم

    1. ناشناس گفت:

      سلام نه حداقل دو تومن پول میخواد

  3. سلام و درود من فکر میکنم این براورد هزینه برای 5 سال قبل هست در حال حاضر برای راه اندازی یک مغازه لوازم یدکی حداقل بین 1تا 2 میلیارد هزینه دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *